pondělí 23. září 2019

Nejlepší víkend - Patrik Hartl // recenze

Ahojte všichni! Mám tu pro vás další článek a není to nic jiného než další knižní recenze. V rámci spolupráce s eshopem Megaknihy.cz jsem se dostala k nejnovější knížce od českého spisovatele Patrika Hartla Nejlepší víkend.

Patrik Hartl: Už v sedmi letech jsem si představoval, že budu ...

Patrik Hartl je můj nejoblíbenější český spisovatel, takže není divu, že jsem si vybrala ho. Mám doma všechny jeho předešlé knihy a tahle mi ve sbírce prostě nesměla chybět.

Něco málo málo o spisovateli:
Patrik Hartl vystudoval filmovou a televizní režii na pražské FAMU, kterou absolvoval TV filmem Adam a Eva 2001. Střídavě se věnuje divadelní, filmové a televizní režii. V divadle režíroval řadu divácky velmi úspěšných inscenací (Otevřené manželství, Caveman, Absolvent, Půldruhé hodiny zpoždění, Madame Melville) a jeho vlastní divadelní hry Hovory o štěstí mezi čtyřma očima (2004), Klára a Bára (2006) a Soukromý skandál (2011) se staly hity. Ve filmu debutoval komedií Taková normální rodinka (2008). Kniha PRVOK, ŠAMPÓN, TEČKA A KAREL je jeho literární prvotinou.

A teď ke knize!

Anotace:
Na Silvestra si Andrea, Jirka, Dáša, Bert, Markéta a Pavel dají zásadní novoroční předsevzetí. Žádný z nich ale nikomu neřekne, jaké je to jeho. Doufají, že se jim to během nového roku podaří, mohlo by, protože času na to budou mít dost. Kromě ranních a večerních hodin pracovních dnů mají k dispozici padesát dva víkendů, deset státních svátků a čtyři týdny dovolené. To je dohromady šest tisíc sedm set šedesát hodin volna, během kterých se dá změnit téměř cokoli.

Recenze:
Už když jsem knihu objednávala, věděla jsem, že bude skvělá. "Hartlovky" opravdu miluju a mohla bych číst furt dokola.

Knihu mám celou přečtenou, ale trochu mi to trvalo. Kniha má 476 stánek, takže zabere opravdu nějaký ten čas. Začátek se trochu táhl a docela se mi motaly postavy, proto doporučuju si hned od začátku psát seznam s jmény pro lepší čtení.

Jedná se vlastně o roční nahlédnutí do života několika postav, jejichž osudy se potkávají. Kniha je dostatečně zajímavá, vtipná i inteligentní. Zařadila bych ji mezi letní oddechovky, já sama ji četla u moře.

První hrdinkou příběhu je Andrea, která si není moc jistá, jestli je ve svém životě šťastná. Její život jí přijde nesnesitelně statický. S manželem Jiřím jsou svoji už hezkou řádku let, mají spolu krásného chlapečka. Bohužel jí sžírá současný stav, kdy musí žít v jedné domácnosti, v malém bytečku společně se svou věčně si stěžující tchýní. Andrea navíc přemýšlí, jaké by to bylo s jiným mužem, jelikož kromě manžela s žádným dalším nikdy nebyla. Nakonec to však bude manžel, kdo podstoupí věrnostní zkouškou vztahu.

„Dudlík“ Bert pochází z dětského domova. Chodí s dívkou, kterou nemiluje, udržuje sexuální vztahy, nechá se vydržovat bohatou milenkou. S nikým se nechce přít, nikomu nechce ubližovat, a přesto to dělá den co den. Touží po dalekých krajích, dobrodružství a adrenalinu. Chce si co nejvíce užívat bezstarostného života. Až jednoho dne se mu obrátí veškeré jeho životní priority naruby, protože potká tu pravou.

Další osobou v příběhu je Dáša, která je sice moc pěkná dívka, ale silně introvertní, uzavřená a tichá šedá myška. Touží po klukovi, který by ji miloval, ale nic proto vlastně nedělá. Věčně sedí doma na zadku a sleduje celé dny seriály. A proto si dá předsevzetí, že svůj postoj k životu jednoduše změní a začne si ho užívat plnými doušky. Něco se povede, něco naopak ne, každopádně konečně začne opravdově žít.

Nakonec je tu Dášina maminka Markéta, se svým druhým manželem Pavlem a dvěma dětmi. Pavel své rodině hodně ublíží, ale i přes veškeré křivdy, nenávist i strádání si nakonec celá rodina najde vlastní cestu k dříve ztracenému štěstí.

Nakonec si všichni hrdinové příběhu románu Nejlepší víkend uvědomí, že navzdory všem protivenstvím se mají všichni docela fajn. A že štěstí se skrývá někdy v těch úplně nejjednodušších a nejbanálnějších věcech.

Knihu určitě doporučuju, navíc je teď ve slevě, tak neváhejte a objednávejte zde. Pak mi dejte vědět, jak se vám líbila. Já Megaknihám moc děkuju a na vás se budu těšit příště.

xoxo Wendy