čtvrtek 20. srpna 2020

Foukneš do pěny - Radka Třeštíková // recenze

 Ahojte,

dnes přicházím s další knižní recenzí, a to s recenzí na knihu Radky Třeštíkové Foukneš do pěny. Na tomhle blogu najdete recenze snad na všechny její knihy, tudíž jsem vás nemohla ani o tuhle ochudit!


Tuhle novinku od Radky jste jistě museli zaznamenat. Nenajdete knihkupectví, kde by tuhle knihu neměli. A pokud opravdu ne, tak maximálně proto, že už je vyprodaná a čeká na naskladnění. A že byste neslyšeli o Radce Třeštíkové? To mi také neříkejte.

Radka Třeštíková je jedna z předních českých spisovatelek, která se proslavila knihou Bábovky, jenž se stala v roce 2016 bestsellerem. Dále napsala například román s detektivní zápletkou Osm. Já Radku zbožňuju. Mám od ní doma všechny knihy a neexistuje, že bych si nepořídila její nová díla. 

A jak jsem se dostala k této knize? Knihu jsem dostala v rámci spolupráce s mým oblíbeným e-shopem Megaknihy.cz. Tento e-shop vám mohu jedině doporučit, 99 % knih mám odsud (a to bez spolupráce😁) a nikdy nebyl problém. Ceny jsou bezkonkurenční, doprava je rychlá, knihy vám přijdou v eko balení a ještě dostanete záložku a samolepku! 😀

Teď už ale pojďme k samotné knize...

Anotace zní takto:

Nebude to sice lehké, ale zato jízda.
Sbalte si do tašky všechna svoje trápení, úzkosti, zmatek, a křivdy, nevyřčená slova i nevyřešené záležitosti, a vydejte se spolu s hlavní hrdinkou na svou vlastní cestu. Kniha od nejprodávanější české autorky současnosti vás ve svém příběhu vezme až na konec světa...

Tento psychologický román má velmi zajímavý koncept. Hlavní hrdinkou je Vladěna, žena středního věku, kterou několik let podvádí manžel a který se s ní nyní rozvádí. Velkou roli v jejím životě hraje jejich dcera, která se kvůli ní chtěla zabít. Vladěnu už vše přestane bavit, ukradne (ex)manželovo auto a jede do neznáma. Po cestě se seznámí se zajímavými lidmi, udělá bláznivé věci a udělá blázna ze sebe...😄

Před začátkem čtení jsem si o knize nic nezjišťovala, nečetla žádné recenze, tudíž jsem de-facto nevěděla, do čeho jdu. Od knihy jsem očekávala stejnou kvalitu jako například od Bábovek. Upřímně jsem byla trochu zklamaná. Kniha nebyla rozhodně špatná, to fakt ne. Moc se mi líbila. Jen to nebyla ta kniha, od které bych se nemohla odtrhnout. Kniha měla více a méně zajímavé pasáže. Řekla bych, že tak ve stejném poměru. Do hlavní hrdinky jsem se dokázala vžít, v mnoha ohledech jsem ji chápala. Kniha měla i vtipné pasáže, u kterých jsem se musela dokonce hlasitě zasmát. Ale měla také mnoho takových filozofických až trochu depresivních částí, že mě to donutilo zamýšlet se nad mým životem. Jednoduše se mnou v některých momentech zamávala. 

Knihu vám rozhodně mohu doporučit. Jen od ni nečekejte úplně letní oddechovku. Kniha je docela chaotická. Příběh je chronologický, ale také zároveň retrospektivní a někdy vám chvíli trvá, než se zorientujete. 

Na zavěr bych ke knize řekla jen tohle: 

Není to úplně top z autorčiny tvorby, je jiná, než předchozí, ale je to ona. Třeštíková. 💗

Pokud vás moje recenze nalákala, neváhejte si knihu zde zakoupit. Nyní je kniha v mega slevě, tak neváhejte. Chybu neuděláte.

Tak se mějte a uvidíme se příště třeba u další recenze.

Wendy

Žádné komentáře:

Okomentovat