pondělí 4. února 2019

Kniha plná vulgarismů - KING (T.M.Frazier)

Ahojte! Jsem zpět, a to s další knižní recenzí. Megaknihy mi poskytly knihu od americké spisovatelky T.M.Frazier - King. Kniha mě podle přebalu, názvu ani anotace zrovna dvakrát nezaujala, ale nakonec se s ní vyklubala velice chytlavá kniha.



Anotace:
Brantley King. Zuřivý, vášnivý a odhodlaný. Vyrůstal v nelítostném světě a vždy žil na hraně zákona. Dnes je umělecký tatér, ale také kariérní kriminálník a drsný alfa samec, který byl právě propuštěn z vězení.
Doe. Naprostý protiklad. Její vlastní minulost je jí záhadou. Poté, co se probudí v popelnici celá potřísněná krví, není schopná vybavit si jedinou vzpomínku na to, kým je a odkud pochází.
Náhodou se potkají na párty, kterou pro Kinga uspořádá jeho kamarád Preppy jako oslavu Kingova propuštění z vězení. A oběma toto setkání změní život.

Počet stran: 264
Rok vydání: 2015, přeloženo do češtiny 2018
Žánr: Erotický román
Nakladatelství: Ocelot


Po přečtení první věty - "Tak co, ty zkurvená buzno! Ty malá teploušská srágoro!" - jsem se zhrozila. Copak taková vulgární slova patří do knihy? A ještě do erotického románu? Ale po přečtení několika stran jsem zjistila, že bez těchto vulgarismů by to nebylo ono.

O co tam jde? King (tatér) byl právě propuštěn z vězení a vrátil se přesně do stejné pozici, ve které byl, předtím než ho zatkli. Pozice, kde má přístup k spoustě drogám, zbraním, smrti a sexu. Ale má cíl a k jeho naplnění potřebuje hromadu peněz. Nechce rozšířit své "podnikání." Ne, on ty peníze potřebuje, aby vylepšil jeden malý, mladý život.

A pak tu máme Doe. Jako Jane Doe. Protože si ze svého nic nepamatuje a teď žije na ulici. Potkala děvku (doslova), která jí přiměla s ní jít na pary, kde si má najít svého motorkáře, co jí udrží v bezpečí a najezenou.
Nebyl by to příběh, kdyby neskončila u Kinga v ložnici, ale není ani zdaleka připravena se mu prodat. Ona to ví a King to ví taky. A tak jí nechává jít. Dokud se její kamarádka-děvka nepokusí Kinga okrást a nepokusí se jí postřelit, zatímco utíká. King zuří a chce pomstu. Doe končí připoutaná k jeho posteli, dokud se King nerozhodne, co s ní bude dělat dál.

Kniha je plná násilí, mrtvol, krve a morálních dramat. Ale nebylo to přes čáru. Autorka to prostě trefila a použila to správné množství všeho.

Kniha se ke mě dostala na Vánoce a začala jsem ji číst hned v lednu. Díky uzavírání pololetí jsem ji dočetla teď, ale věřím, že kdybych byla nemocná, tak ji mám během dvou dní přečtenou. Byla fakt chytlavá!

Korektura knihy a celkový překlad byl celkem špatný, že jsem kolikrát nevěřícně kroutila hlavou. Grafická podoba stránek děsná. Mě nevadí, když se to stane jen párkrát, ale tady toho bylo nějak moc.

Překladatelka by mohla více zapracovat při dalším díle. A v tiskárně by mohli udělat novou grafickou úpravu finální podoby rozsahu textu. Byla bych tak 100 % spokojená.

Proto dávám jen 4 *, ale i tak si knihu určitě přečtěte! Děj byl skvělý.

xoxo Wendy

1 komentář:

  1. Kniha vyzerá noazaj zaujímavo, ale žáner knihy asi nie je veľmi pre mňa. :D

    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat