středa 15. června 2016

Co mi dává a bere škola ?

K čemu se vlastně učím?  Když mě nějaký předmět nebaví, je chyba ve mě nebo v učiteli? Proč nám učitelé a rodiče pořád říkají, jak se máme chovat, jak máme myslet? Je nám to k něčemu? Co mi škola vlastně dává?



Dává mi vzdělání. Bez vzdělání bych byla v životě velká nula. Dává mi zábavu. Každý člověk potřebuje kolem sebe přátele a kamarády - spolužáky. Musí se umět domluvit, řešit konflikty a usmiřovat se. Potřebuje se smát, protože smích rozšiřuje cévy. Je zdravý. A navíc každému sluší. Dává mi nové lidi. Díky škole znám mnohem více lidí. Jak špatných, tak dobrých. Ale bohužel převažuje počet těch špatných. Dává mi překonání změny. Přechod ze školky do 1. třídy jsme každý zvládli, ale teď jeden velký přestup ze základní školy na gympl. Toto bude asi ta největší změna, protože jdu z prostředí, kde jsem strávila půlku života, 9 let, s lidmi, které znám od malička, do prostředí úplně cizího. Dává mi také školní lásku. Sice krátkou, ale krásnou.
A co mi škola naopak bere? Můj volný čas. Musím brzy ráno vstávat, už v 6:15 hodin, a přicházím ze školy kolem 14:00 nebo i později. Za tu dobu bych stihla plno dalších, často i lepších, věcí. Pak mi bere peníze. Musíme platit různé vystoupení na škole, která stejně většinu žáků nebaví. Nebo školní výlety a exkurze. Pak mi někdy vezme úsměv na rtech, protože tady existují lidé, kteří člověka dokáží opravdu dost shodit před ostatními, ponížit, vynadat jim a totálně je seřvat nebo pomluvit a podvést. To člověka někdy tak zraní, že přijde do školy s úsměvem a odejde se slzami v očích. Bere mi taky volný čas tím, že když přijdu ze školy, vrhnu se na učení a chystání si věcí do školy, a než to všechno dodělám, je večer a jdu spát.
Škola mi toho dává hodně, bere hodně, ale to patří k životu.


6 komentářů:

  1. Díky za připomenutí školních let. Ze školy jsem už dlouho (asi 6 let z VŠ) a popravdě už bych se tam nikdy vrátit nechtěla. Plno mých vstevníků furt kňourá, jak to na škole bylo lepší, já s nima rozhodně souhlasit nemůžu. Přesně jak píšeš v článku - brala mi čas, mohla jsem už chodit na brigády a místo toho jsem trčela ve škole + čas strávený nad učením doma. Peníze mi brala taky, ale jinak než tobě. Já jsem musela do školy dojíždět celkem daleko, takže každý den plno peněz v tahu za autobus. Se vstáváním jsem si bohužel moc nepomohla - vstávám v 5:20 :D ale vím, že 15. mi přistane výplata na účtě a vzdělávat už se můžu jen v tom, co mě opravdu zajímá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jaký to je vědět kdy zemřeš? A co ti je, že umřeš v osmnácti?

    OdpovědětVymazat
  3. Kočko, vstávám před šestou a věř, že budeš ráda vzpomínat na léta, kdy ses vracela domů ve dvě nebo ve tři! :D

    A to, že je kolem tebe spoustu „špatných lidí“, je normální. Je důležité je ale zastínit těmi dobrými! :)

    Blogerka Klárka

    OdpovědětVymazat