neděle 2. září 2018

Dívka ve vlaku - Paula Hawkins 📚🚅

Ahojte! Po prázdninové pauze jsem zpět s novým článek! Říkáte si, co jsem celé prázdniny dělala? Kromě brigádničení a užívání si léta jsem hodně četla. Přes školní rok na čtení moc času nemám, a tak se to o prázdninách vždy snažím dohnat. Díky eshopu Megaknihy se mi dostala do rukou kniha Dívka ve vlaku od britské spisovatelky Pauly Hawkins.


Kniha má ocenění světový bestseller a byla i zfilmovaná, takže o knížce jste museli slyšet. Dívka ve vlaku byla napsána a vydána v roce 2015, avšak k nám do ČR se v překladu dostala až v roce 2017.

Hlavní hrdinkou knížky je Rachel, která je alkoholička a momentálně nezaměstnaná. Avšak vše má své důvody! Dříve žila v nádherném domě poblíž kolejí s milujícím manželem a vše bylo dokonalé, dokud se nezačali pokoušet o miminko. Ať dělali, co dělali, nešlo to. Umělé oplodnění také nebylo řešením. A tak Rachel začala smutkem pít a její manžel si našel bokovku. Došlo k rozvodu. Rachel se přestěhovala ke kamarádce Kate a do domu Rachel se nastěhovala manželova přítelkyně Anna. Rachel byla zoufalá víc a víc, a tak začala více a více pít.Vyhodili ji z práce. Ovšem to se její kamarádka Kate nesměla dozvědět, a tak Rachel každý den jezdí vlakem do Londýna - "do práce". Při každodenní jízdě vlak zastavuje díky rozbitým kolejím u návěštidla, shodou okolností u domu, ve kterém bydlela. Avšak ten ji zas tak moc nezajímá. Rachel se naskýtá letmý pohled do soukromí mladého páru. Postupem času Rachel začíná mít pocit, že tyto dva lidi zná. Představuje si, že je zná. Dá jim dokonce jména - Jason a Jess. Jednoho dne však zahlédne něco, co ji šokuje. Stačí pouhá minuta, než se dá vlak do pohybu, a náhle je vše jinak. Krátce nato se Rachel dozví, že se její "Jess" pohřešuje, a ikdyž si není jistá, zda tím nenadělá více škody než užitku, rozhodne se obrátit na policii.  A ačkoli by se jí nic z toho zdánlivě nemělo týkat, stále více se zaplétá do příběhu, ve kterém je těžké věřit i sám sobě, na tož ostatním.




Příběh končí velice zajímavě a rozhodně jsem takový konec nečekala. Kniha mě po zhruba sedmdesátou stránku moc nenadchla, avšak pak celý děj začal gradovat a už jsem se nemohla odtrhnout. Kniha má 327 stránek, takže ji máte do týdne určitě přečtenou. Žánrem se jedná o thriller. Vydalo ji nakladatelství IKAR v brožurové vazbě. Knihu jsem zakoupila přes eshop Megaknihy přímo zde, kde je poštovné zdarma.

Pokud hledáte knihu na dlouhé podzimní večery, tato kniha je ideální 💓.

Žádné komentáře:

Okomentovat