neděle 24. června 2018

Moje první výstava fotek!📷💗

Ahojte!😊 Nedávno se mi naskytla příležitost si uspořádat výstavu svých fotek a já s radostí souhlasila. Dnes bych vám chtěla popsat, co vše vůbec obnáší takovou výstavu s vernisáží zařídit a vlastně vám hlavně ukázat, co jsem vůbec vystavovala.


Už od malička mě lákalo focení, jen jsem neměla nástroje k tomu, abych ho mohla jakýmkoliv způsobem provozovat. Až když jsem si pořídila mobil... Pár hezkých fotek se mi podařilo ukořistit, ale co si budeme povídat... Kvalitou na tom nebyly dobře. A tak jsem si konečně v září 2017 z brigády pořídila můj první "opravdický" fotoaparát. Jedná se o Sony CyberShot DSC-H300, který disponuje objektivem 20.1 Mpx s 35x zoomem. Není špatný, venku se s ním fotí dobře, ale není to úplně ono. Takže se teď snažím šetřit na nový, ale nijak to nespěchá, počítám, že tenhle mi ještě tak rok vydrží...

Každopádně focení mě od té doby chytlo ještě víc, a tak jsem svoje fotky začala publikovat na Flickr. Když se to dozvěděl můj kamarád, chtěl okamžitě poslat odkaz. Moje fotky se mu moc líbily. V březnu za mnou přišel s tím, že jeho kamarádka, která spravuje naši školní galerii - Galerie GYMUN - shání nějaké lidi, co fotí... Ukázal ji nějaké moje fotky, jí se zalíbily a ta dá! V té době jsem jich ale neměla zas tolik, a tak jsem se o výstavu dělila ještě s jednou holčinou od nás ze školy.

Jestli jste už někdy byli na nějaké výstavě, víte, že fotky musí nějakým způsobem k sobě ladit. To bylo pro mě docela těžké, ale nakonec se povedlo. Také je potřeba ke každé fotce vymyslet název a uvést, kdy a kde byla vyfocena. Jelikož se věnuji i literární činnosti, rozhodla jsem se, že k fotkám připojím i pár krátkých básniček.


Vernisáž fotek proběhla 18.4. 2018 v 16 hod. Název výstavy byl "Začínáme", jelikož obě dvě s focením opravdu začínáme, a tak jsme chtěly dát najevo, že si nemyslíme, že naše fotky jsou nějaké mistrovské díla, ale že to děláme jen krátce a hlavně pro radost. Na začátku vernisáže zahrála pár svých písniček kapela Redheads a pak přišel na řadu kratší proslov mě a mojí spoluautorky výstavy. No neříkám, že jsem neměla nervy, protože mluvení do mikrofonu před lidmi není pro mě něco příjemného, ale nějakým způsobem jsem to zvládla. A pak už jen účastníci vernisáže chodili a prohlíželi si naše fotky (a občas se mě také ptali na nějaké otázky😅) a k tomu pojídali občerstvení, které jsme společně s Marťou přichystaly. Byl to skvělý pocit vidět lidi, jak si prohlíží vaši vlastní tvorbu a usmívají se. Jsem ráda, že jsem vůbec sama něco takového dokázala. Jsem na to pyšná. Samotná výstava měla končit 23.5., ale díky úspěchu se sundala až tento pátek. Takže téměř tři měsíce visely mé fotky na stěnách naší školy.




A teď už k samotným fotkám. Fotky byly rozmístěné po dvou na jednom plátně a ke každé dvojici byla přiřazena jedna básnička.

Vendula Filipová, Hrad Bouzov, Bouzov 2017  

Zavřená ústa, 
slov přesto spousta. 
Stavíme hradby 
z dotčené pravdy. 

Vidíme sebe, 
srdce nás zebe. 
Kráčíme v hlavě, 
žijeme dravě. 

Svět se dost mění, 
pravých moc není. 
Slyšíš to hřmění? 
Upadáš do zapomnění.

Romantický skvost střední Moravy, Bouzov 
---

Vendula Filipová, Zelená je tráva…, Bouzov 2017

z dálky už slyším
zvony apokalypsy
chorobně hlasité
a nechutně přesné

ještě si naposled
prohlédni nebe
než celé zčerná
a slunce zhasne

Vendula Filipová, … a modrá je obloha., Bouzov 2017
 ---

Vendula Filipová, Špinavé zrcadlo, Klobouky u Brna 2017

 Snažím se, když už jednou jsem, koukat, abych byla. A když už koukám, abych byla, a jsem, tak chci být jen to, co opravdu jsem, a nebýt to, co nejsem, jak tomu ostatně v mnoha případech bývá.

Vendula Filipová, Čer(ve)ná ovce stáda, Uničov 2018
 ---

Vendula Filipová, Pevné základy, Bouzov 2017 

Zmocněná stresem,
utíká lesem.
Tisíce očí,
svět se ji točí.
Větev ji zraní,
vrhnou se na ni.

Na zemi leží
a dýchá stěží.
Dívaje z nebe,
uvidí sebe,
jak běží lesem,
zmocněná stresem.

Vendula Filipová, Překvapení, Bouzov 2017 
 ---

Vendula Filipová, Život, Uničov 2018
                                             

Přemýšleli jste někdy o umírání? 

O tom, že umíráme každým momentem? 

Právě teď... 

Přemýšleli jste někdy o přežívání? 

Kolik z vás přežívá? 

Kolik nežije? 

Život se někdy zdá být unavující. 

Zničující. 

Ale o tom to je. 

Co kdybychom radši... 

Co kdybychom radši? 

Místo toho. 

Začali. 

Žít. 

S úsměvem.


Vendula Filipová, Sněhová pokrývka, Uničov 2017
 ---

Vendula Filipová, Temné kouty jižní Moravy, Klobouky u Brna 2017 

Může být umírání tak krásné?

Rostliny pláčou, 

člověk žasne. 

Však jen než denní světlo zhasne.


 Vendula Filipová, Slzy rostlin, Uničov 2017
 ---

Vendula Filipová, Gramofon, Uničov 2017

 půjdu se projít
na konec světa
kde tráva neroste
a slunce nesvítí

kde hudba nehraje
a stojí tam pieta
kde dobro trpí
a zlu se daří.

Vendula Filipová, Starobylá krása, Bouzov 2017
 ---

Vendula Filipová, Unikátní Uničov, Uničov 2017                  

1 Měsíc v černém moři
2 Jsme ty a já
3 Miliardy hvězd na obloze
4 Dohody, kterými se neřídíme
5 Otázek, jsem já, kdo se ptá
6 Odstínů barev na téhle fotce
7 Je moje šťastný číslo
8 Pravd a myšlenek v mý hlavě
9 Piv, ve stavu podnapilém
10 krát to nevyšlo, snad příště

Vendula Filipová, Budoucnost, Uničov 2017

Tak a tohle byly všechny moje fotky, které jste mohli spatřit na mé výstavě. Závěrem tohoto článku bych chtěla poděkovat především naší škole, která mi umožnila propagovat mou tvorbu na stěnách její budovy a také za finanční podporu, která mi posloužila k tisku fotek. Také chci svůj velký dík věnovat všem učitelům a spolužákům, kteří za mnou přišli a pochválili mi mé fotky. Moc si toho vážím. Já doufám, že to nebylo naposledy, kdy jsem takhle vystavovala mé fotky, protože jsem si celou výstavu moc užila.

xoxo Wendy

3 komentáře:

  1. Tak to moc gratuluji! A rozhodně je moc dobře, že tvé fotky mohly být vystaveny, protože jsou úžasné. Černobílá fotografie s určitou jednou barevnou složkou je velmi zajímavé :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tohle je fakt super, že si měla takovou příležitost :). Všechny fotografie vypadají zajímavě, určitě to bylo super :).

    TheBlondieTale

    OdpovědětVymazat
  3. Rozhodne gratulujem a prajem veľa úspechov :) Krásne fotky ♥

    Aďulik Sun

    OdpovědětVymazat