středa 18. srpna 2021

Honza Vojtko: Vztahy a mýty 💏

Ahoj,

dnes jsem si pro Vás připravila recenzi na knihu od známého psychoterapeuta Honzy Vojtka Vztahy a mýty s podtitulem párová terapie do kapsy. 


Za poslední rok se obsah mé knihovny trochu změnil. Přestala mě zajímat obyčejná beletrie, protože kvůli studiu bohemistiky ji přečtu povinně až moc. Začala mě zajímat totiž odborná literatura ovšem ta pro laiky. Například jsem si zamilovala knihu od Jana Vojáčka Umění být zdráv. Tato kniha mi totiž odpověděla na mnoho otázek, nad kterými jsem si dlouho skrz můj zdravotní stav lámala hlavu. A na Honzu Vojtka jsem narazila na IG, kdy ho můj okruh hojně sdílel. Respektive sdílel jeho přednášku, která je volně dostupná na YT. Poté v rámci MU jsem mohla zhlédnout jeho další přednášku a ta mě donutila si totu knihu pořídit. Knížku jsem si jako vždy objednala přes Megaknihy zde

"Pořiďte si dítě, to pomůže!"
"Rozhodně mu nesmíš psát první!"
"Cože? On je ve znamení Raka?! Tak to vám nebude klapat.
"Jo, holčičko, pro vztah musíš něco vytrpět..."

"Kdo ještě nedostal zaručeně osvědčenou radu do vztahu, ať se přihlásí. A podrží ruku nahoře, pokud se jí nenechal zviklat.
 Přece musí existovat návod nebo vysvětlení, proč ten či onen vztah nevydržel nebo leckdy ani nezačal. Občas nám to připadá směšné, ale není snad nikdo, komu by na harmonických partnerských vztazích nezáleželo. V období singlovství i během vztahu snadno podléháme mýtům a pohádkám, které nám okolí podává jako obecný fakt. Jaké mýty jsou ty nejčastější a do jaké míry bychom jim měli naslouchat, objasňuje odborně, ale s nadhledem kniha, která zároveň dokáže čtenářům dodat klid. Je to terapeutův gauč v knižní podobě."


Jak už název napovídá, autor ve své knize řeší mýty ohledně vztahů. Kniha má celkem 19 kapitol, kdy je každá kapitola věnovaná jednomu mýtu. Nejprve je představen onen mýtus, poté následuje výklad toho, jak to tedy opravdu je a na konci každé kapitoly je příběh z terapeutovny, kdy se dozvídáme konkrétní příběh lidí na dané téma kapitoly. 

Nemusíte se bát složitých pojmů či definicí, vše je vysvětleno lidsky, hovorovou češtinou a hlavně zábavnou formou. Kniha se tedy velmi dobře čte a pokud jste neviděli jeho přednášky, mohu vám knihu jedině doporučit, a to ať už jste ve vztahu nebo ne. Já už nějaké informace znala, ale opakování je matka moudrosti, takže mi to nevadilo. :) 


Kniha nezabíhá do podrobností, protože každý vztah je jiný a potřebuje trochu jinou péči, s čímž mohu jedině souhlasit. Tato kniha Vás donutí se zamyslet a opravdu bych ji doporučila lidem, kteří například vztah nikdy neměli. Sama vím, že jsme na začátku našeho vztahu zavedli určité věci, které jsou teď spíš toxické a nedělají dobrotu a věřím, že kdybych knihu četla 3 roky nazpátek,  určité věci bych udělala určitě jinak. Ovšem upřímně pokud máte ve vztahu nějaké vážnější problém, tak tato kniha ho za vás určitě nevyřeší. Maximálně vás navede... a to nejlépe do rukou odborníka. 

Na závěr bych chtěla poděkovat Megaknihám za tuto knihu a vám všem ji doporučit! 😇 Rozhodně vás obohatí a udělá život o něco lepší.

xoxo Wendy



Žádné komentáře:

Okomentovat